Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

"...περιμένω τον πρίγκιπα με το λευκό του άτι"


Σήμερα μιλήσαμε με την μοναδική Ersi ή BlomkvistM97, 18  συγγραφέας της περίφημης ιστορίας 
"Η Εποχή του Κυνηγιού" (7.5Κ) και νικήτρια των GW15 στην κατηγορία Μυστήριο / Τρόμου/ Θρίλερ με την ιστορία της "Ποτέ Για Πάντα


Πρώτα πρώτα θα μιλήσουμε φυσικά για την Εποχή του Κυνηγιού
Γιατί σκότωσες τους πρωταγωνιστές σου στο τέλος;
Χμμμ... Σποϊλερς. Είναι ίσως λίγο εγωιστικό, ή απλώς ιδιαίτερο αλλά με περίεργο τρόπο. Όταν τελειώνω την ανάγνωση ενός πολύ καλού βιβλίου, με τους πρωταγωνιστές του οποίου έχω καταφέρει να ταυτιστώ (πράγμα ομολογουμένως σπανιότατο), μου προκαλείται η ανάγκη να ρωτήσω "Ωραία. Και μετά τι;" Κατά κάποιο τρόπο μου φαίνεται αντιαισθητικό το γεγονός ότι η αφεντομουτσουνάρα του εκάστοτε πρωταγωνιστή, ο οποίος είναι νεαρός και γοητευτικός, θα αφυδατωθεί και θα ζαρώσει μόνο και μόνο για να χαθεί στο τέλος άδοξα και σε μεγάλη ηλικία. Οπότε δεν ήθελα κάτι τέτοιο να συμβεί και στους δικούς μου πρωταγωνιστές. Τους ήθελα να χαθούν ηρωικά και με τη γοητεία τους.
Εσύ, Έρση, φοβάσαι τον θάνατο;
Δεν φοβάμαι τόσο την ιδέα του θανάτου (κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει μετά θάνατον ζωή, ο θάνατος είναι απλώς μια κατάσταση κατά την οποία, όπως ο άνθρωπος όταν κοιμάται δίχως όνειρα δεν έχει αντίληψη, δεν γνωρίζει πως υπάρχει, έτσι και όταν πεθαίνει δεν αντιλαμβάνεται πως υφίσταται - ή έστω υφίσταντο - ως ον), όσο την ιδέα του ότι θα πεθάνω υποφέροντας. Η οδύνη που ίσως με οδηγήσει στην ανυπαρξία είναι αυτό που με τρομάζει, και όχι ο θάνατος αυτός καθεαυτόν.
Έχεις φτάσει ποτέ στα άκρα, που να λες δεν θέλω να ζήσω άλλο;
Δεν είμαι σίγουρη. Σε γενικές γραμμές η ζωή μου ως αυτό το σημείο δεν ήταν εύκολη, αλλά ομολογουμένως δεν σκέφτηκα ποτέ σοβαρά να αφαιρέσω από τον εαυτό μου το προνόμιο της ύπαρξης. Η αυτοκτονία είναι πράξη εγωιστική, και οπωσδήποτε κάποιος πρέπει να επιστρατεύσει όλη τη θέληση του κόσμου για να τα καταφέρει, κάτι που προσωπικά, πιθανότατα λόγω της αποστροφής και της φοβίας μου για την οδύνη, δεν διαθέτω.
Πολύ ενδιαφέρον. Έχεις ασχοληθεί ποτέ με κάποια αίρεση, δόγμα ή θρησκεία;
Πριν από δύο χρόνια περνούσα μια φάση κατά την οποία είχα εμβαθύνει στη φιλοσοφία του Σαμανισμού (μιλάμε κάψιμο), αλλά από απλό ακαδημαϊκό ενδιαφέρον και όχι ως λάτρης του δόγματος. Με αιρέσεις έχω ασχοληθεί επίσης, αλλά και πάλι, όχι επειδή το πνεύμα μου έλκεται από κάποια θρησκεία. Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως ο καθολικισμός, τα επιτεύγματα και αξίες που ενσαρκώνει, το αυστηρό δόγμα και η ιστορία του επιδεικνύουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Έχει γίνει μεγάλο ζήτημα η έκτρωση στην Αμερική αυτές τις μέρες, παρόλο που θεωρείται ανθρώπινο δικαίωμα από τα Ηνωμένα Έθνη, να γίνει πιο δύσκολη ή και άκρως απαγορευμένη η διαδικασία. Εσύ είσαι υπέρ ή κατά;
Είμαι υπέρ. Κατά τη γνώμη μου αυτή η μάζα κυττάρων που μέχρι τον τρίτο μήνα μπορεί να αφαιρεθεί από το γυναικείο σώμα, λανθασμένα αποκαλείται ανθρώπινο ον. Το έμβρυο σε αυτή τη φάση δεν έχει καν καρδιά ικανή να χτυπήσει από μόνη της. Άλλωστε, ακόμη κι αν αυτό δεν ίσχυε, είναι δικαίωμα μιας γυναίκας να αξιοποιεί το σώμα της, τον φορέα της ψυχής της, όπως εκείνη επιθυμεί. Αν αποφασίσει πως δεν είναι σε θέση να αποκτήσει παιδί, είναι δικαίωμα της να διακόψει την κυοφορία.
Μάλιστα. Κάτι άλλο που θέλω να σου πω και θα θελα την γνώμη σου, μιας και επέλεξες ένα ομόφυλο ζευγάρι στην ιστορία σου. 6 στους 10 Έλληνες θεωρεί ότι η προβολή ομοφυλοφιλικών προτύπων από την τηλεόραση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα παιδιά με το ποσοστό αυτών που το πιστεύουν να είναι σημαντικά μεγαλύτερο μεταξύ των ανδρών και των μεγαλύτερων ηλικιών (55+ ετών).
Το μόνο που έχω να σχολιάσω εδώ, είναι ότι μέσω των συγκεκριμένων ατόμων εκθειάζεται η ελληνική οπισθοδρομική ηλιθιότητα σε όλο της το μεγαλείο. Αυτός ο δίχως όρια παραληρηματικός παρωπιδισμός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ελλάδα αδυνατεί να προοδεύσει. Πρόκειται για απλή κοινή λογική. Πόσο θα επηρεάσει η προβολή ενός τέτοιου θέματος ένα άτομο το οποίο ενώ έχει μεγαλώσει σε ετεροφυλόφιλο περιβάλλον, έχει αναπτύξει ομοφυλοφιλικές τάσεις? Απλώς θα το βοηθήσει να αποδεχτεί τη φύση του, και στην χειρότερη για τους ομοφοβικούς περίπτωση, να αναζητήσει σύντροφο.
Πιστεύεις ένα ομόφυλο ζευγάρι μπορεί να μεγαλώσει σωστά ένα παιδί;
Ακράδαντα. Ένας φίλος μου που μεγάλωσε υπό τη φροντίδα ενός ζεύγους γυναικών, οι οποίες συμβίωναν ερωτικά, εκτός του ότι δηλώνει ετεροφυλόφιλος, έχει αναπτύξει έναν χαρακτήρα άκρως ευγενέστερο και ανοιχτόμυαλο σε σχέση με έναν άλλο που ανατράφηκε από ομοφοβικούς γονείς (και ο οποίος περιττό να τονίσω πως προέκυψε ομοφυλόφιλος - κάρμα; Αναμφίβολα).
Γενικότερα, εσύ πιστεύεις στο κάρμα;
Όσο παιδιάστικο κι αν ακούγεται, ομολογώ πως ναι. Ακόμη κι αν η τύχη αργήσει να ξεπληρώσει το κάθε τι βλαβερό. Άλλωστε η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο.
Καθόλου παιδιάστικο, νομίζω είναι αρκετά σοφό.
Πάμε λίγο στα προσωπικά σου όμως.
Έχεις κάποια σχέση;
Όχι στη συγκεκριμένη φάση. Υποθέτω πως περιμένω τον πρίγκιπα με το λευκό του άτι, και μάλλον θα παραμείνω για πάντα στην αναμονή δεδομένου ότι άλογα δεν κυκλοφορούν πλέον στην Αθήνα.
Οπότε δηλώνεις ρομαντική;
Δεν θα το έλεγα. Αν και νομίζω πως όλοι διαθέτουμε και μια ζαχαρωτή έκδοση του εαυτού μας.
Μπορεί μια γυναίκα να κάνει το πρώτο βήμα;
Αν ο άλλος είναι γκαβός τότε ναι, επικροτώ μια τέτοια επιλογή. Και δεν μου φαίνεται και άσχημο για να σου πω την αλήθεια, αρκεί να φαίνεται πως ο άλλος ενδιαφέρεται.
Θέλω να επιστρέψουμε λίγο στην "Εποχή του Κυνηγιού".
Ποιον χαρακτήρα ευχαριστήθηκες να γράφεις πιο πολύ;
Χμμ... Δύσκολο, είναι σαν να μου ζητάς να κάνω διακρίσεις ανάμεσα στα παιδιά μου. Αλλά μάλλον επειδή δηλώνω ένοχη από μόνη μου θα διαλέξω τον Όσσιαν. Έχει κάτι πολύ ιδιαίτερο, μια μπρουτάλ ειρωνία, τη στιγμή που εσωτερικά είναι συναισθηματικός, ρομαντικός. Και τον φαντάζομαι πολύ σέξι επίσης (πολύ καλός λόγος, θα μου πεις).
Σίγουρα.. Τέλος, υπάρχει κάποιο βαθύτερο νόημα στην ιστορία;
Βαθύτερο πέραν του ότι είμαι αδερφολάγνα δεν το νομίζω. Αν και ομολογώ πως θα ήθελα να ευαισθητοποιήσω εν μέρει όσους ασχολούνται με την ιστορία, πάνω στο θέμα της ομοφυλοφιλίας. Να φανεί πως όπως κι εσύ, κι εγώ, και ο οποιοσδήποτε, έτσι κι αυτοί είναι άνθρωποι με αδυναμίες, όνειρα και συναισθήματα, ασχέτως του ότι αγαπούν με τρόπο διαφορετικό από το κατεστημένο. Ελπίζω να το πέτυχα!
Ξεκίνησες λοιπόν, Έρση, μια νέα ιστορία...
Ναι άρχισα την κεφάλαιο - κεφάλαιο ανάρτηση της νέας μου ιστορίας, καθαρά αστυνομικού περιεχομένου, με τίτλο "Το Αίνιγμα της Κόκκινης Λίθου".
Ήθελα να σου πω και συγχαρητήρια για το Greek Watty 2015 για την ιστορία "Ποτέ για πάντα"! Πώς νιώθεις που κέρδισες;
Ευχαριστώ πολύ! Αισθάνομαι εξαιρετικά είναι η αλήθεια, αισθάνομαι σαν να έχω επιτύχει κάτι σημαντικό με τη ζωή μου!
Σκέφτεσαι να την συνεχίσεις;
Από τη στιγμή που δεν είναι ακριβώς ιστορία, αλλά συλλογή διηγημάτων, είμαι σίγουρη πως θα προστεθούν νέες ιστορίες με τον καιρό.
Υπέροχα, σ' ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη, Έρση.

>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου